Posts

Gister was lifehacking academy in Groningen, met 6 man gingen we dinsdag vroeg op pad. Eenmaal de groep bij elkaar, en zittend in de trein, werd ik gebeld door Martijn Aslander, of wij op het Palace of Wisdom zouden willen staan met ons zessen. Natuurlijk willen wij dat, als beginnende groep slimmer werken coaches kunnen wij de experts uithangen en de nodige reclame maken en connecties gebruiken. Om ongeveer 11 uur waren wij aanwezig in Images, en zochten wij een mooie plaats uit in de grote zaal. continue reading...

Daytum.com is een toffe webdienst. Wat kan je er precies mee? Tellen, wat iedereen ook op de basis school leert, maar dat niet alleen! Het handige van deze dienst is de vele mogelijkheden die deze bied. Zo heb ik besloten om te gaan tellen wat ik allemaal drink, (koffie, fris en pils) wat er tussen mijn boterham zit, en hoeveel appels ik eet! Waarom? Gewoon omdat het kan, voor mezelf. Ik ben benieuwd naar de statistieken die eruit zouden kunnen komen. continue reading...

De C2W Expo is een expo voor mensen die geintresseerd zijn in Life Sciences. Gister werd deze expo gehouden in het Beatrix Gebouw te Utrecht. Na de opening om ongeveer 10 uur waren en workshops te bezoeken. En een hele diversiteit aan stands van bedrijven waren ook aanwezig.

Ik had besloten om naar de workshop van Bert Van Dijk te gaan. De workshop ging over de Power Of Persuasion, hoe kan je het beste iemand overtuigen? Allereerst maakt Bert Van Dijk onderscheid tussen ratten en schatten. Een rat is iemand die alles doet om zichzelf goed neer te zetten, een schat daarin tegen geeft alles weg aan collega's en vrienden, maar dan bleef er niets meer over voor jezelf. Als je dus iemand wil overtuigen moet je eigenlijk er precies tussen in zitten. Een aantal sketches werden gespeeld met een acteur van GTST (Ik kijk geen TV, teminste bijna niet, dus die naam ben ik alweer vergeten, ik geloof dat het Bas ..... was?) Uit de sketches bleek dat ook non-verbale comminucatie ook een grote rol speelt of je iemand kunt overtuigen. Een hele nuttige workshop dus, maar om het echt goed te kunnen begrijpen, zal je het vaak moeten oefenen en je er goed in moeten verdiepen.

Pauze! Even snel wat broodjes gescoord en nog even wat stands van bedrijven bezocht. Er zater wel een aantal bedrijven bij waarmee met passie werd gesproken, maar bijna niemand durfde over de negatieve kanten te praten. Jammer :( want om een goed beeld te krijgen heb je natuurlijk het hele plaatje nodig!

Om 14:00 starte de presentatie van Tom Scholte. Tom is specialist omtrend personal branding. Alvorens zijn presentatie wilde hij graag eerst een prijs uitreiken. Aan wie? Tsja, ik wist het zelf ook niet, maar ik was de winnaar van de C2W Personal Branding Award :) ! Tom had ik alleen een aantal dagen via twitter aangesproken omdat ik benieuwd was naar zijn presentatie! Nou hier heb je hem, de presentatie die daarna volgde, en waarin ik zonder dat ik het wist een grote rol zou spelen:

continue reading...